Benvinguts a l'humil blog que tractarà bàsicament de queixar-se sobre coses que no em semblin bé que vagi veient, tant al nostre poble, como a la societat en general. Aquest blog té cabuda per a gent de tots els colors sempre i quan tingui un respecte per la resta que hi pugui opinar i sense insultar a ningú. La intenció és que sigue un lloc per a debatre diversos temes d'una forma interactiva i educada, ja sigui plantejats per mi o per suggerències de gent que hi pugui entrar.

13 de set. 2010

La tdt i les comunicacions aquí al poble (part 1).

Avui per començar la entrada volia començar amb unes paraules del senyor Albert Pinyes, company i amic que feia referència a la tdt ja fa uns dies quan al facebook vaig posar que en quant feia una mica de mal temps s’acabava el tdt. Les seves paraules són aquestes:



“Això és una estafa de les bones que mos han fet... el TDT!!! Perdo, puto TDT!!! On esta vist q al segle XXI on hi ha la gran tecnologia, avenços informàtics, teles en 3D i totes les histories que vulgues mos encolomen un sistema de televisió que no funciona si fa mal temps (vent, aigua, molta calor tampoc li va bé), a part va en retard d'uns segons en la radio i té 30 i pico canals i no fan mai res!!! Teletienda, series de golfes i golfos argentins (que em perdonen els argentins) i tota la porqueria que volen i més!!!!!!!!! Es pixel•la a cada punt, es tallen els canals... gggrrrrrr.

Aquí hi ha algun listillo que s'ha fet ric a costelles nostres en tot això i natros aquí com a tontos amb els pantalons baixats i el cul en pompa.

Un altra cosa no xo el TDT... amb això si q no passo! Una estafa impressionant!!! Visca la tele analògica!!! He dit.”



Pràcticament d’acord en tot el que diu, però el que s’ha de reconèixer també que quan va bé la qualitat d’imatge no es pot comparar de cap manera, encara que el gran fracàs sigui la fiabilitat en la meva opinió i que a la mínima falli..

Però es que a més de forrar-se uns quants amb això de la tdt es segueixen forrant perquè cada dia passa alguna cosa nova i s’ha d’anar actualitzant. El problema és que a més la vida dels tdt és molt curta i a més d’anar actualitzant amb la corresponent necessitat de renovar el tdt antic per la superior potència dels nous canals, en molt poc temps te’l toca canviar igual. Amb això juguen molt les botigues de venda d’aquests articles i com sempre que el consumidor es faci fotre.

L’estiu passat vaig comprar dos tdt de cop en una oferta de l’hiper europa perquè a una casa tinc dos teles sense pantalla plana i necessitava tdt. Doncs bé, aquestos tdt tenien garantía per a tres anys. La mateixa marca i el mateix disseny, amb grabador usb i tal. A més d’utilitzar-los molt menys perquè només els faig servir a l’estiu.

Doncs bé, el mes passat, em van petar els dos amb una diferència de dos dies. No havia fet mal temps, ni tempestes ni desfasses de llum ni res. Però en dos dies de diferència van petar tots dos en menys d’un any d’usar-los (exactament tres mesos, d’ús però un any de temps). Casualitats de la vida??? Tdts amb vida d’un any per a que els canviïs a l’any següent?? No se, jo veient com s’estan lucrant amb això de la tdt m’inclino més per la segona opció. Total que me’n vaig anar a l’hiper europa amb la meva garantia i resulta que em volien fer el canvi per uns tdts molt inferiors en quant a prestacions perquè no en tenien cap en venta del mateix preu i característiques similars.

Evidentment em vaig negar i buscant per tota la comarca no en va trobar cap que fos similar al meu, a una botiga només n’hi havia un, a l’altra s’havien esgotat, etc. Total que al final em va dir en ple agost que les fabriques tanquen, que m’enviava els dos tdt a la casa on els havien fabricat i que em tardaria almenys un mes, que ja em trucaria ell, quan arribessin arreglats o canviats no ho sabia tampoc si farien una cosa o una altra. Sort que en tenia un de recanvi, sinó almenys un mes sense televisió, perquè no els va sortir del ous donar-me’n un que fos un poc més car.

Total que al passar més d’un mes vaig anar a preguntar perquè no era normal la cosa i “justament” aquell dia que vaig anar, acabaven d’arribar. Increïble la coincidència no??? Que troleros xaic. Doncs bé, els tdts ja no eren ni marca ni model com els que tenia sinó que eren de diferents marques i un d’ells era bastant més car que els que vaig portar a canviar. I el tio encara m’anava dient tota l’estona que aquell era més car, com si fos el gran favor que em feia. Fins que vaig tindre els nassos plens i li vaig dir que per a donar-me’n un de més car i de diferent marca no calia estar un mes sense tele i llavors tot eren ais i excuses barates i va callar de cop. Total que em van donar dos tdt que tenien ves a saber on, que no havien pogut vendre.

Aquesta historieta no ve més que a reflectir que totes les tendes aquestes són uns lladres i que a la mínima te la peguen. I amb el tema del tdt s’estan lucrant a base de bé...

Però ara ve la nova versió d’estafa del tdt, la dels canals nous del paquet com ara nitro, marca tv, els de la sexta, etc.

No podien treballar seguint amb l’analògica fins a que estiguessin tots els canals no. Tenien que treure la tdt, obligar-te a posar-te-la per la força llevant l’analògic i després en un any o dos de diferència fer canals hd (quan el digital amb l’iplus ja es podia fer a la mateixa època que va sortir la tdt) per a que els receptors que tens a casa siguin antics i t’hagis de canviar un altre cop de tdt.

Els de Canal + que sembla que s’han decidit (per la seva part unilateralment clar) que la gent s’ha de començar a posar l’iplus. Amb promocions d’aquestes de lletra menuda (ja en parlarem un altre dia perquè les lletres menudes també tenen tela) que et surt gratis o pagant poquíssim. Doncs des de que surten les promocions que el plus cada dia em falla més, se’m talla, es queda penjat,etc. Coincidint “casualment” amb el boom de l’iplus clar.

Així els que ja s’havien lucrat ara es tornaran a lucrar i suposo que el que va firmar l’acord del govern possiblement també es lucri un altre cop per haver firmat l’acord. Sempre cobrat per baix mà per part de l’empresa que té els drets clar (sempre pressumptament, que no se sap mai)...

Com quan es fa una concessió per una carretera per a que ho faci una empresa o una altra que suposadament es fa a concurs...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada