Benvinguts a l'humil blog que tractarà bàsicament de queixar-se sobre coses que no em semblin bé que vagi veient, tant al nostre poble, como a la societat en general. Aquest blog té cabuda per a gent de tots els colors sempre i quan tingui un respecte per la resta que hi pugui opinar i sense insultar a ningú. La intenció és que sigue un lloc per a debatre diversos temes d'una forma interactiva i educada, ja sigui plantejats per mi o per suggerències de gent que hi pugui entrar.

17 de set. 2010

La culpa no és dels gossos.

Avui la cosa li ha tocat al poc civisme que té molta gent a l’hora de fer-se responsable d’un gos o altre animal.
A casa meva sempre m’han dit “quan visquis a casa teva i et facis responsable et compres els animals que vulguis, mentre visquis a la meva jo no en vull cuidar cap d’animal que ja he criat a 4 fills i ja en tinc prou”. Tota la raó del món. A mi m’agradaria tindre un gos de la raça esta que surt a l’anunci d’ Scotex però de moment como visc a una casa que no es meva i no em veig com per a cuidar-lo com deu mana no me’l compro, que hi farem....
Doncs bé, em fot molt la gent que no té civisme i que li permet al gos fer el que vulgui. Perquè després la paguen els gossos, però ells no tenen cap culpa ja que no tenen la intel·ligència dels éssers humans (bé que alguns humans si, però no és la norma general) i no distingeixen entre el que està bé i malament.
Ho dic perquè em fot bastant haver de caminar pels carrers del poble i en lloc de poder anar mirant coses del carrer, aparadors, ofertes, edificis, el que sigui, que tingui que anar mirant al terra per a no xafar una merda de gos. No se, si no et veus capaç de cuidar un animal no en compris o aconsegueixis un perquè l’únic que fas es putejar a la resta per la teva poca responsabilitat. No és tan difícil de veure, i si no et veus capaç o et fa escrúpol plegar una merda doncs no tinguis un gos.
Però clar l’ajuntament és va posar molt xuleta amb la normativa dels animals i al final han passat del rollo i això torna a ser “can pixa”. Tant que denunciarien i tan durs que es posarien (recordo fins i tot a un ple una multa espectacular a un noi per no tindre el gos amb bossal, que la oposició (CIU) va adoptar com una creuada contra l’ajuntament al considerar-ho una injustícia, suposo que devien ser amics de l’amo) i resulta que aquí tothom fa el que vol.
Ho dic perquè no es que siguin zones del poble abandonades i que no hi hagi cases ni res sinó que són carrers on passa bastanta gent. Però es veu que a la brigada tampoc els hi surt d’allà plegar-les. Però bé comencem pels exemples.
La cantonada de casa: jo entenc que els gossos van per “flat” i que amb l’orina marquen el territori, per tant considero que no és culpa d’ells perquè és algo instintiu i que no saben que està malament. Però el propietari que ho permet perquè no li surt del ous estirar la corretja o pegar-li un crit (el que sigui, tampoc se exactament que s’ha de fer, no tinc gos), el dia que enganxaré al gos que em pixa el carrer i el propietari/a, el que faré es orinar-li a les sabates a veure si li agrada perquè es més brut/a el que li permet sabent que no està bé que no el gos. Però bé el civisme del propietari fa que cada dia que vaig a casa em trobi la cantonada feta una merda, alguns cops inclús he hagut de fregar el replà de casa. No em sembla molt normal la veritat.
Després estan els que es pensen que perquè hi hagi terra, el gos ja pot cagar i no cal plegar la merda clar. Així és més còmode.
Total que gràcies a l’ajuntament que em va llevar la pista de bàsquet que tenia prop de casa (però aquest tema serà una nova entrada perquè és més extens per a posar-ho aquí), ara em toca anar a jugar a la pista que hi ha a l’altra punta de poble.
Doncs bé aquesta pista està envoltada de terra i amb un tros més gran que dona al barranc i un altre solar al costat de la pista. Total que el civisme de la gent, fa que portin els gossos i com que és terra ja poden cagar on vulguin sense plegar-la, així és més còmode, quan uns metres més amunt tenen una zona d’aquestes per a cagar els gossos (que de fet haurien de caminar menys). Però bé, per a aquestes persones tan cíviques, els resulta més còmode caminar una mica més, baixar una costera, passejar el gos i tornar-la a pujar i que els gossos ho facin al voltant de la pista, que així s’estalvien de plegar-la.
Conclusió, allò cada vegada està més minat, i cada cop que s’escapa la pilota per allí et toca resar per a que no en toqui cap (de moment he tingut sort, però perquè moltes s’han anat secant i no s’empastifa la pilota. Però això no lleva que aquestes persones tan cíviques els importi una merda (i mai més ben dit) que tu vagis a jugar a bàsquet allí, ja que ells tenen la comoditat de no haver de plegar-la. És el típic civisme de la gent del “si a mi no m’afecta me la sua que a tu si”. Dons bé, moltes gràcies a tots i totes. Suposo que hi haurà algú que es sentirà identificat, espero que serveixi per a que recapaciti una mica. Perquè aquest algú, un dia li vaig dir i  em va dir “només ha estat avui i allí no molesta a ningú”. Però aquesta persona no sap que gràcies a que l’ajuntament no ha tingut els sants collons de posar valles, quan jugues a la part de baix les pilotes, al fer costera si que arriben on estava la merda. Però bueno això entra dintre de la consciència de cadascú.
Però deixem estar ja el tema dels excrements que ja fa pudor. L’últim exemple és el de la gent que porta el gos deslligat passant de tot.
En aquesta mateixa pista, una persona que conec també portava una gossa joveneta però que ja feia respecte.
Doncs la gossa quan va veure la pilota de bàsquet, comparada amb la piloteta que li llençava l’amo es va tornar boja i va vindre on estava jo (ells estaven a l’altra punta de pista fora d’ella, llençant-li la piloteta i tal) i em va començar a saltar la cama i a esgarrapar-me amb les ungles. Total que l’amo l’únic que va fer és anar cridant-la mentre ell s’anava allunyant d’on estava sense que la gossa li fes cas. Total que al final la gossa se’n va anar perquè va voler perquè l’amo ni es va dignar a vindre a buscar-la.
Conseqüències, les meves cames esgarrapades i com que no tenia les ungles molt netes que diguem de jugar per la terra vaig arrastrar-les uns quants dies. Però com que coneixia l’amo em va saber mal fotre-li un “puro”.
Després ja va passar amb la gossa amarrada em va dir “és que és molt joveneta encara i només vol jugar i no fa cas de ningú”. I jo vaig pensar “collons, si no li faig cap culpa al gos la culpa és teva per no portar-lo amarrat si ja ho saps”.
Així que, cada cop què un gos mossega algú, o algun animal fa alguna cosa (perquè aquests que se’n van de vacances i se’ls escapen els llangardaixos i et surten a tu per qualsevol lloc manen ous també) i veig als propietaris dir “és que no ho havia fet mai, si no era violent, si jugava sempre amb el noi i no havia passat res, etc” penso, company si no ets capaç de complir les normes i no et veus responsable de fer-te càrrec no te’l compris que la culpa no és del gos.

2 comentaris:

  1. Chec, que no me parat a llegir perquè al curro no tinc gaire temps!!!
    Però he entrat per xafardejar i la veritat és que la foto és de les millors que podies ficar!!!

    Salut phenomenon

    ResponElimina
  2. De les que em vas enviar em sembla la més adient pel tema de "la tempesta" per a formar el blog de crítiques...jeje.
    La putada és que no queda molt bé perquè no surt sencera al blog i en surten moltes una al costat de l'altre...
    Per cert abaix de tot del blog surt el "teu copyright" jeje. Ja les aniré posant totes i si a algú li interessa alguna per a comprartela pos mira, tot el que et trobes...
    Mos parlem crack.

    ResponElimina