Benvinguts a l'humil blog que tractarà bàsicament de queixar-se sobre coses que no em semblin bé que vagi veient, tant al nostre poble, como a la societat en general. Aquest blog té cabuda per a gent de tots els colors sempre i quan tingui un respecte per la resta que hi pugui opinar i sense insultar a ningú. La intenció és que sigue un lloc per a debatre diversos temes d'una forma interactiva i educada, ja sigui plantejats per mi o per suggerències de gent que hi pugui entrar.

10 de set. 2010

Diferències entre el funcionari A i el funcionari B.

Bé, benvinguts al blog de crítica bàsicament de coses que em molesten bastant. Esperem la participació de la gent, ja que és més un blog per a que la gent pugui protestar per algunes coses que passen i per a que altres aportin coneixements que potser altres no tenim de primera mà.

Volia parlar en aquesta primera entrada, però aquests dies he sofert algunes coses que m’han indignat bastant i el tema del tdt pot esperar un dia.

El tema ve perquè des de fa uns dies que estic posat en el tema de la jubilació. Abans d’entrar al tema principal m’agradaria que algú si està informat del tema em pugui dir en que es diferencia la duresa d’un treballador de l’obra i la d’un treballador de la mar (pescadors o gent del petroli i tal). Qui diu un paleta, diu qualsevol treballador que el seu treball suposi un esforç físic considerable. Perquè no puc entendre perquè un paleta s’’ha de jubilar als 65 anys i un pescador i molts de treballs relacionats es poden jubilar als 55. M’agradaria veure el quadre clínic que presenta un pescador als 55 anys i el d’un paleta. Però bé, això és un altre tema. Resulta que un treballador de l’obra que treballa des dels 14 anys, amb més de 41 anys treballats al intentar jubilar-se anticipadament li lleven un 6% per cada any que li falti per arribar als 65 i perquè esta aturat sinó seria un 8%. Lamentable.

Doncs bé, el títol de la entrada ve a diferenciar el funcionari A i B què en moltes ocasions es troben al mateix lloc de treball, un a la taula del costat de l’altre.

El funcionari A és el funcionari que ha aconseguit la plaça i que és partidari de la llei del mínim esforç, que per desgràcia en alguns llocs públics és el més comú i que aconsegueixen aquestes places, més d’un per endoll i que l’únic que els interessa és la plaça de per vida més que el treball en si. El funcionari A és el que va a passar les hores fins a tornar a casa, que fa el mínim possible i a la mínima per qualsevol paper que et falti t’envia a altres llocs o et fa vindre un altre dia. Aquest funcionari és el que com menys fa, menys ganes en té. Aquest funcionari és el que no es casa amb ningú i que tant li fa el lloc on treballa, a hora d’esmorzar, encara que sigui un moment de màxima exigència se’n va amb tota la tranquil•litat del món i li passa el marró al del costat. Aquest funcionari, a més de en molts cops no estar del tot preparat, et tracta amb un passotisme i una prepotència brutal.

El funcionari B és el que es prepara per a aquesta feina, que li agrada el que fa, i que com que té la feina assegurada, a no ser que tingui un error brutal impossible de tapar, intenta ajudar a les persones que van allí amb problemes i inclús en alguns cops fa coses que no hauria de fer per ajudar-te i que és pren tot el temps necessari per a complir la seva feina i que si no t’ajuda més és perquè ja no pot. Aquest funcionari és el que va més buscat, ja que no sovinteja molt als càrrecs d’atenció al públic i és estrany trobar-ne algun en llocs com la seguretat social, l’oficina d’atur, etc. I són els funcionaris per dir-ho d’alguna manera més “campetxanos” i més propers al que necessita ajuda i més simpàtics. Un funcionari B a l’oficina d’atur, després d’anaqr mil vegades em va donar un críptic de diversos cursos gratuïts d’una universitat bastant interessants i qeu no havia tingut ous cap funcionari A de donar-me, i això que els he “provat” a tots. Llàstima que el funcionari B és l’últim que em va tocar.

Doncs bé, a l’oficina de la seguritat social a l’hora de demanar informació, m’he trobat en dos cops que he anat als dos tipus de funcionaris.

El primer dia que van anar a demanar informació per a veure quan li quedaria de pensió a un familiar (per a fer números a veure com tocava) em vaig trobar al funcionari A. Aquest els va dir simplement que es jubili i ja està i que per a dir-los quan quedava en diners havia de cursar al sol•licitud i enviar-la a Tarragona i que allí tardaria almenys tres mesos que li enviessin aquesta informació. Que si tant interessava que podien mirar-ho per internet (això a dues personaes grans que no han tocat un ordinador en la seva vida) mitjançant un programa de càlcul que t’havies de descarregar i calcular-ho tú. Que a més es veu que per a aquest programa falta una informació que t’hauria de donar ell o demanar-la per internet i te l’envien pe correu. Total que el xic es veu que no volia treballar aquell dia.

Doncs bé, aquest programa teòricament, vaig veure que necessitava aquesta informació i la vaig demanar curant-me en salut conscient de la velocitat del correu d’aquest poble.

Però resulta que aquest programa és gairebé impossible de descarregar perquè ho vaig provar amb sis ordinadors diferents. Primer em deia que el programa era massa antic per al windows 7 o el vista. Doncs bé ho vaig provar amb un ordinador amb XP, però llavors era un programa massa antic. Increïble però cert, no me’l podia descarregar de cap manera.

Ja amb la mosca darrere l’orella, vaig trucar a diferents telèfons d’atenció de la seguretat social. Primer vaig parlar amb els de Madrid, que em van passar als serveis de Barcelona, però que em van dir que casi millor que truqui pel matí ja que igual no hi havia ningú. I així va ser. Total, que truco al matí següent i a força de fer-me el pesat aconsegueixo parlar amb el programador d’aquest programa, que em diu que ell no sap res de problemes d’instal•lació i que tinc que enviar un correu a una bústia de problemes de Madrid i que allí en un dia o dos em contestaran. Així ho vaig fer, llavors el dia següent em van contestar per correu que ells de la instal•lació no sabien res i que no em podien ajudar i que havia d’anar a l’oficina.

Bé avui he anat a l’oficina i per a la meva sorpresa m’he trobat amb el funcionari B, que m’ha explicat de forma correcta totes les opcions que tenia, inclús m’ha donat (per baix mà, sense poder-lo utilitzar per a queixar-me ni res) la informació que he demanat per internet, que el funcionari A em va dir que no em podia donar de cap manera, per a poder omplir el programa. I ha mirat el cas en particular i m’ha recomanat la jubilació per diferents motius i m’ha explicat altres coses que l’altre no va tindre ganes aquell dia. Doncs bé, coses de la vida, un familiar meu ha trobat algú que s’ha pogut descarregar el programa, “casualment” aquesta persona treballava a una gestoria. Clar els de les gestories si que poden...L’objectiu d’això és que si ho vols saber vagis a la gestoria i que et gastis la pasta per a que ells t’ho calculin. No se si per “col•laboració” entre ells o per coses de la vida.

Doncs bé, si ja estava prou calentet avui he rebut un mail que m’ha acabat d’indignar. Resulta que el mail era dels que havia demanat la informació (semblant a la vida laboral). Aquests, resulta que em deien que el període que havia demanat que és massa extens per a que em pugui cabre en un sol sobre, que m’enviarien una part i que la resta si la volia que tenia que anar a l’oficina a demanar-la.....Per no gastar un altre sobre!!!! Indignant. Total que sort que el funcionari B m’ha donat per baix mà la informació que em faltava perquè sinó hauria de tornar un altre cop a l’oficina per tercer cop....

Conclusió de la entrada d’avui?? Que si hagués tingut la sort de trobar al funcionari B el primer dia (que estava al costat un de l'altre), no hagués perdut 15 dies per culpa de que el funcionari A sigui un impresentable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada