Benvinguts a l'humil blog que tractarà bàsicament de queixar-se sobre coses que no em semblin bé que vagi veient, tant al nostre poble, como a la societat en general. Aquest blog té cabuda per a gent de tots els colors sempre i quan tingui un respecte per la resta que hi pugui opinar i sense insultar a ningú. La intenció és que sigue un lloc per a debatre diversos temes d'una forma interactiva i educada, ja sigui plantejats per mi o per suggerències de gent que hi pugui entrar.

8 d’oct. 2010

La rebel•lió de les màquines.

El títol de la entrada ve pels pros i contres de les màquines i la quantitat de feina que estan llevant a la gent.
A favor evidentment està que quan funcionen correctament poden treballar a ple rendiment i fer, per dir-ho d’alguna manera més còmoda la vida de les persones tant en la vida quotidiana com la vida laboral.
El problema esdevé quan aquesta tecnologia va encarada a llevar llocs de treball a les persones, amb un rendiment que no se fins a quin punt és millor per al consumidor.
Si ho mirem des del punt de vista dels empresaris, per suposat que per a ells és millor ja que programen la màquina i no necessiten cap tracte humà amb els seus inconvenients, ja sigui per problemes de salut, per haver de respectar convenis, pagar nòmines, etc. Així doncs, amb una màquina necessiten alguns operaris de manteniment d’aquestes i algun tècnic en cas d’averia. Inclús en més d’una ocasió no fan falta ni tècnics, perquè subcontracten a alguna empresa quan es trenca la màquina i ja està.
En canvi per als consumidors cada cop més ens putegen les màquines en alguns aspectes de la vida com ara amb el tema de les comunicacions. I és que cada cop més les empreses eliminen l’atenció al client i cada cop que tens un problema has de passar per mil filtres de les centraletes. Aquests dies que he canviat d’empresa d’adsl m’han migrat de forma considerable les operadores electròniques que primer no t’entenen el que dius, després et passen a una altra, després no et tornen a entendre, i així successivament fins que després de més o menys 10 minuts parles amb un operador/a i li fas la consulta o el que hagis de fer. Però és que aquests moltes vegades et diuen que no et poden ajudar i que et passen amb un altre. Total que perds uns minuts més i cada cop a explicar-ho de nou. La veritat és que és molt indignant.
I el govern que en lloc de fer alguna cosa per afavorir als consumidors encara donen més facilitats per a que es pugui fer fora a la gent, abaratint acomiadaments i fent les coses més fàcils a l’empresari. Aquesta és la mesura que ells veuen la més adient per a acabar amb la crisis, afavorir a l’empresari una mica més que abans encara. Com si no tinguessin prou diners ja...
Total que amb les noves tecnologies, amb la crisis que hi ha, encara tiren fora a més gent per a substituir-les per una màquina.
Però és que el tema de les màquines afecta també al tema de reclamacions i queixes, per a que t’acabis frustrant i pengis el telèfon asquejat d’esperar. És el cas de Vueling per exemple. La setmana passada li van perdre la maleta a un familiar i vaig trucar i resulta que et sortia una maquineta que et demanava la referència de la maleta i et deia que la maleta estava en camí i que no et podien dir ni quan l’enviarien, ni la empresa que la transportava ni res de res. I resulta que ho vaig provar amb altres telèfons i tots comunicaven i passaven de tu o els que contestaven et passaven al número aquest de la centraleta electrònica. Total que la maleta va tardar 4 dies a arribar de Barcelona i va arribar trencada. I resulta que els operaris s’havien deixat un carro per a pujar a l’avió i van putejar a 7 persones...
Ara l’altre dia vaig veure a la tele no se si era a Barna o a Madrid que estaven implantant un nou sistema electrònic amb lectors i sensors i tal per a llevar als operaris de les maletes. I al final no saps si es millor una cosa o l’altra. Perquè els operaris són uns incompetents però es que aquests lectors i sensors són molt delicats i a la mínima es trencaran i donaran uns problemes que no veas, perquè a la que una maleta toqui un lector o un sensor encara més retards i més històries. Total que per a llevar llocs de treball es gasten una pasta en una cosa que tinc els meus dubtes de que millori el present.
I dic que no se si es millor una màquina o una persona perquè si la persona és un funcionari encara la cosa es complica més.
Avui he anat a l’oficina del paro i els que han estat allí saben que sembla un bingo, tu tens un número i lletra, i quan et toca vas a la taula que et diu. Doncs bé he arribat relativament aviat i me les prometia molt felices quan he vist que em faltaven 6 números per a que em cridessin a mi. I en un minut han avançat 5 números i ja he flipat en colors, perquè estava a flete i he pensat “joder com he triomfat avui!!!”. Pobre ignorant....Total que en acabar de les taules s’han alçat 4 dels funcionaris i sen han anat a esmorzar. Doncs bé, aquests funcionaris han estat 1 hora i 15 minuts esmorzant. I a falta d’un número m’he hagut d’esperar 1 hora i mitja!! No m’oposo a que un treballador vagi a esmorzar (encara que avui en dia sort del lloc on et deixen esmorzar tal i com van les coses i com a molt 1 quart d’hora i gràcies, i si no t’agrada fot el camp que n’hi ha 40 esperant la teva feina) però el que no es normal és que se’n vagin a esmorzar amb la gran parsimònia, veient que la oficina estava a flete, i que a sobre abusin passant de la gent que té problemes. No se, encara que siguis funcionari segons el lloc on treballes hauries de tindre una mica de solidaritat ciutadana però per desgràcia al paro la majoria són funcionaris A (veure entrada anterior..jeje). Però és que a més allí esperant-me he vist com la tia que allí se suposa que és la que te més rang, ha vingut un conegut o familiar (trobo que era un fill o nebot) i la tia ha anat a la taula que li tocava i ha fet aixecar a un immigrant que havia fet cua com tots i el col·lega sense agafar ni número ha arribat i l’ha assegut a la taula
Jo estic d’acord amb les noves tecnologies però no a costa de llevar a persones que et solucionarien els problemes relativament millor que pegar 40 voltes per centraletes i tal. Sinó en casos de millorar la vida de les persones,  ajudar a la mobilitat dels discapacitats, etc.
Però hi ha casos i casos i en un gran número de funcionaris, casi que millor una màquina, que almenys no esmorza....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada