Benvinguts a l'humil blog que tractarà bàsicament de queixar-se sobre coses que no em semblin bé que vagi veient, tant al nostre poble, como a la societat en general. Aquest blog té cabuda per a gent de tots els colors sempre i quan tingui un respecte per la resta que hi pugui opinar i sense insultar a ningú. La intenció és que sigue un lloc per a debatre diversos temes d'una forma interactiva i educada, ja sigui plantejats per mi o per suggerències de gent que hi pugui entrar.

11 de gen. 2011

El funcionari C.

Ja havia parlat en una altra entrada dels funcionaris A i B, ara m’he topat amb el funcionari C.
El funcionari C és aquell que el posen a treballar a un lloc sense haver aprovat cap tipus d’oposició, els bloquegen la plaça i segueixen treballant fins que l’aproven. Està clar que com els altres dos tipus de funcionaris hi ha de tot. Hi ha els que encara que no tinguin les oposicions aprovades pels seus coneixements fan la feina millor que els que si les han aprovades (de moment no me n’he trobat cap d’aquestos quan he anat a tramitar alguna cosa, però se que n’hi ha) i estan els que no tenen ni idea del que estan fent i que no fan més que destorbar. Si estan en un lloc on els seus errors passen desapercebuts o no hi ha el volum de gent molt gran, en poc temps et poden resoldre els problemes rectificant el que han errat prèviament. El problema es quan el funcionari C està a un lloc ja de per si no molt agradable com pot ser l’oficina de l’atur, perquè ja vas prou emprenyat i amb predisposició a cabrejar-te només falta que per errors seus et toquin fer més viatges dels necessaris.
Són funcionaris C perquè els darrers anys he anat bastant a aquestes oficines i amb el temps que et toca esperar per a que t’atenguin com per a oblidar les cares. Aquesta tardor vaig anar a fer unes oposicions i resulta que em vaig trobar a cinc persones d’aquesta oficina que anaven a fer l’examen. Per tant, d’oposicions aprovades res de res, però allà estan almenys des de fa dos anys treballant amb els beneficis que comporta una feina més que estable i amb un bon horari. Que a més, sense ser-ho es porten com a tal i hi hagi la gent que hi hagi se’n van a esmorzar fins a 45 minuts amb tota la tranquil·litat del món i si a tu et toca anar a l’endemà perquè no t’han ates et fas fotre, que ells cobren igual i no tenen cap problema perquè a l’endemà fan la mateixa feina.
Doncs bé, a mi em van sancionar per motius que ara no venen al cas. Total que vaig haver de fer al·legacions i tal i em van contestar. Al final em van llevar un mes de paro com a càstig per un error administratiu seu, però això és una altra història. La qüestió és que em van llevar el mes de setembre de paro i em quedava a cobrar un mes i mig de l’octubre i mig novembre. Però clar per a sancionar-te i treure’t la paga no necessiten que tramitis res, tot el contrari. Així vaig haver de perdre un matí per a fer al·legacions, per a que el govern a la setmana ja em contestava que em llevava el mes (per a comunicar-me la sanció van tardar mes i mig, però per a contestar-me que les meves al·legacions no servien per a res en una setmana ja estava llest). Igual que quan fas un curset, que ells mateixos et donen de baixa (per a dir que l’atur ha baixat i enganyar a la població), però quan s’acaba el curset ets tu el que s’ha de presentar per a tornar-te a donar d’alta (així si no vas tot el que s’estalvien).
Així vaig passar octubre i novembre sense cobrar quan ja havia “pagat el càstig” i vaig haver de trucar al desembre per a veure que passava perquè seguia sense cobrar. Total que vaig trucar a l’oficina i estava de baixa cautelar (així si no vas i et queixes mensualitats que s’estalvien). A l’oficina em van dir que m’havia de presentar allí per a donar-me d’alta novament. Vaig anar una vegada més (i en van....) i perdre el matí. Llavors el funcionari C que em va atendre em va dir que ja estava arreglat i que al gener cobraria el que em devien. Ahir dia 10 seguia sense cobrar. Vaig trucar novament i em van donar un número 900 per a consultar que passava. Després de mil trucades i de barallar-me amb la centraleta automàtica aconsegueixo parlar i que em diuen que segueixo de baixa cautelar. I ja em van entrar tots els mals. Total que truco un altre cop a l’oficina d’Amposta i em diuen que és cert i que hauria d’anar a l’oficina.
Total avui un altre matí perdut, i tot perquè l’inepte del funcionari C que no sabia que feia es va deixar de posar un número al programa i seguia amb la baixa cautelar. Però es que això m’ho han dit després d’estar tres hores a l’oficina de l’atur, entrava a les 9.30 i sortia a les 13.00. Però és que després d’estar tot el matí resulta que a falta d’un número de que em toqui a mi comença a fallar el sistema informàtic de tota l’oficina i resulta que després d’estar tot el matí no em podien ajudar. El funcionari C que la va cagar i que per culpa seva havia d’estar allí tot el matí, en quant ha començat a fallar ha signat el full i se n’ha anat a casa!! Ole sus huevos!! Total que al final un noi que hi havia alli m’ha demanat el telèfon i m’ha dit que demà em trucaria per a resoldre-ho.
I això és el que m’ha acabat d’indignar més, perquè si demà m’ho poden resoldre (perquè els ha fallat l’ordinador) telefònicament, perquè el funcionari C que ha fotut el camp, després de cagar-la ell per la seva ineptitud, em va dir ahir que m’havia de presentar allí si avui m’han dit que m’ho resoldrien telefònicament???
Ës indignant que la caguin per no tindre les aptituds necessàries i que l’haguem de pagar els de sempre. Que vas allà perquè no tens feina i no hi ha manera de trobar-ne i que vegis que als llocs on hauries d’entrar per coneixements està ple d’enxufats que no fan més que complicar les coses. Està clar que la societat actual, i més com està ara el tema de la crisis, si no tens un endoll com deu mana et fots de gana.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada